Oxygen chamber


JAG HAR INGEN IDE OM VARIFRÅN REKLAMGREJEN KOM.
OCH JAG VET INTE HUR JAG SKA FÅ BORT DEN.
men det går ju att läsa iallafall:)


LONDON - den ökanda syrgas kammare som Michael Jackson använt för att ligga i har hittats i en lageravdelning i San Diego, Kalifornien.


enligt rykten skulle sångaren ligga på en 60.000-pund maskin i hopp om att stoppa tidens tand och leva till 150.

Den Sechrist 2500B tryckkammarbehandling gör att man kan andas 100% rent syre medan normal luft har mindre än 21%.

Behandlingen varar upp till två timmar och lämnar patienterna euforiska*.

Brotman Memorial Hospital i Culver City, Kalifornien, köpte kammaren år 1985 för att behandla brännskador.

michael behandlades där under 1984 för brännskador han lidit under en filmning av en Pepsi reklam.

Hans följande 900.000-dollar donation gjorde det möjligt för enheten att köpa apparaten.

Han blev fotograferad med den där 1986 och det blev en sensation när amerikanska tidskriften citerade honom som sade: ''Jag planerar att få en omedelbart. Om jag behandlar min kropp väl kommer jag att leva till minst 150.''

Det var dck 1994 innan Michael köpte Sechrist utanför sjukhuset.

Det till slut fann sin väg till en annan Kalifornien vårdcentral, som gav den till nuvarande ägare Oxyheal.

Företaget gör jättelika kammare som rymmer 23 personer.

Michael kunnde inte sova i kammaren hela natten eftersom det skulle orsakat syre toxicitet och han skulle ha dött. istället har han troligen använt den en eller två timmar åt gången, ska ''The Mirror'' börsnoterat bolag chef ted gurnee ha sagt.
Vi har gjort en undersökning och fann att det bidrar till att främja tillväxten av äldre celler, effektivt bromsa åldrandet. Så kanske hade Michael rätt, tillade han.

*upphetsat lyckorus




Make up your own mind. säger jag












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0